Veel mensen kennen de struggle wel, je wil gezond eten maar je wil ook zeker lekker eten. De meeste denken vervolgens dat deze twee niet samen gaan. Maar wij kunnen toch wel garanderen dat dit wel mogelijk is. Er zijn namelijk genoeg lekkere dingen, die ook nog eens gezond zijn! The best of both worlds dus, al zeggen wij het zelf. Wij van de redactie zijn namelijk druk bezig met trainen en daarbij hoort ook gezond eten. Gezond eten bepaald namelijk voor 70% of je afvalt. Daarnaast bepaald sport en beweging maar voor 30% of je zult afvallen. Wij zullen onze favoriete ingrediënten met je delen in dit blog.

Gezonde voeding bepaald voor 70% of je afvalt

Walnoten

Walnoten zijn niet alleen lekker maar ook nog eens gezond voor hart-en bloedvaten en hebben een positief effect op je cholesterol. Walnoten worden daarom vaak voorgeschreven in een gezond dieet. Ze bevatten namelijk weinig koolhydraten, veel vitaminen en mineralen. Je hebt walnoten in verschillende maten en soorten. Je hebt bijvoorbeeld Chileense walnoten, walnoten in een dop en gebrande- en ongebrande walnoten. Walnoten die ongebrand en ongezout zijn hebben een positieve invloed op je gezondheid.

Chiazaad

Chiazaad bestaat uit veel voedingsstoffen die ons lichaam iedere dag nodig heeft. Het eten van chiazaad in je kwark of maaltijdshake zorgt ervoor dat je je voor lange tijd verzadigd voelt. Hierdoor heb je minder last van ‘vreetbuien‘. Dit komt mede door de hoeveelheid eiwitten die er in chiazaad zitten. Het zorgt ervoor dat jij gezond wilt eten!

Lijnzaad

Veel mensen denken bij lijnzaad aan vogelvoer, niet wetende dat het eten ervan bevorderend kan zijn voor het menselijk lichaam. Net als bij chiazaad voel je je verzadigd na het eten. Dit zorgt ervoor dat je minder zin hebt om te snacken en daardoor zul je ook eerder afvallen.

Maca poeder

Maca poeder bevat veel vezels, eiwitten mineralen en vitaminen. Daarom is het ook een geschikt ingrediënt wanneer je wilt afvallen. Daarnaast verbetert Maca poeder ook je mentale uithoudingsvermogen! Je kunt het poeder bijvoorbeeld in je shake of ontbijt verwerken. Tip: eet dit goedje niet iedere dag, hierdoor voorkom je dat je lichaam gaat wennen aan deze stof en zul je het positieve effect langer behouden.

Wil jij meer lezen over drinken en eten? Lees dan verder op lifestyle platform mensgoodlife