Ben jij onlangs je eigen onderneming gestart en wil je graag professioneel voor de dag komen? Het zit hem in de kleine dingen die jou en je bedrijfje net een wat professionelere uitstraling geven. Je zult er namelijk voor moeten zorgen dat jouw bedrijf opvalt in de enorme hoeveelheid ondernemingen. Bewustwording is de eerste stap in de marketing funnel. Het is namelijk het begin van een lange klantreis met als uiteindelijke doel om de consument aan je bedrijf te binden. Zonder bewustzijn is de kans namelijk klein dat de consument iets gaat kopen bij jouw bedrijf. Wij lichten in dit blog onder andere uit hoe jij bewustwording kunt creëren voor je startende onderneming met drukwerk van Drukzo!

Offline adverteren

Als je een indrukwekkend beeld achter wil laten in het brein van de consument, moet je ervoor zorgen dat alle points-of-contact van je organisatie zichzelf goed presenteren. Allereerst is het belangrijk dat je investeert in een professionele huisstijl. Met een professionele huisstijl bedoelen we dat klanten bij iedere vorm van contact met je onderneming een goede indruk zullen krijgen. Het is ook belangrijk dat je huisstijl past bij je product of dienst en wie je wilt bereiken. Bij een professionele huisstijl hoort het ontwikkelen van een professioneel logo, visitekaartjes en flyers.

Buitenreclame (out of home)

Wil jij het meteen groots aanpakken en adverteren op plekken waar vaak mensen aanwezig zijn zoals op treinstations of reclameborden aan de snelweg. Buitenreclame kan ook zeker een goede optie zijn voor je bedrijf. Het is ook mogelijk om bij Drukzo allerlei vlaggen, spandoeken en reclame- en stoepborden te laten drukken. Doordat je het groots aanpakt is er geen ontkomen aan dat je de consument bewust laat worden van jouw nieuwe bedrijf.

Vergeet naast offline reclame ook niet online te adverteren

Online vindbaarheid

Tegenwoordig wordt er ook vaak online gezocht naar producten en diensten. Allereerst is het dus belangrijk dat jij met onder andere je logo goed zichtbaar bent op verschillende kanalen. Denk hierbij aan Google maar vergeet ook vooral niet de sociale media kanalen. Daarnaast is het belangrijk dat de content op je website SEO-proof is. SEO staat voor Search Engine Optimization. Dit wil zeggen dat je je website voortdurend moet optimaliseren om op een van de beste posities in de zoekresultaten te verschijnen. Dit vergroot namelijk de kans dat mensen ook daadwerkelijk zullen klikken op je site.

Zo dit waren onze tips voor een professionele onderneming. Veel succes, enjoy goodlife!


Wil jij meer motiverende artikelen lezen om jezelf en je onderneming te ontwikkelen? Volg dan mensgoodlife, het lifestyle nieuws platform voor mannen.