Heb jij ook elke keer last van je onderrug? Versterk je onderrug nu! Mensgoodlife geeft jou graag tips en tricks om dit te verhelpen. Je onderrug wordt dagelijks zwaar belast. Het is dan ook niet bijzonder dat veel mensen last hebben van lage rugpijn. Neem je rugklachten altijd serieus. Rugklachten worden vaak veroorzaak door zwakke romp spieren, met name de bil- en heup spieren. Deze spieren zijn bepalend voor je lichaamshouding. Door verkeerde bewegingen zoals verkeerd tillen, verkeerde houding van zitten, verkeerd lopen enzovoort zorgen ervoor dat je rug verkeerd belast worden.

Tips & Tricks

Train met een Gym ball

Dit is een nieuw en simpele vorm van zeer effectief trainen. Met de Gym ball kun je veel verschillende buikspier en onderrug spier oefeningen trainen. Dit zorgt voor sterke buikspieren, sterke onderrug spieren en sterke bilspieren.

Denk aan je lichaamshouding

– Loop rechtop.
– Houd je rug recht bij tillen, zak genoeg door je knieën heen.
– Houd het voorwerp dicht bij je lichaam bij het dragen.
– Neem een rechte stoel om te zitten.
– Voorkom gelijktijdig draaien en buigen van je rug.

Blijf bewegen

Het is fout als je denkt dat je je rug helemaal niet moet belasten. Zorg ervoor dat je juist in beweging blijft. Ga lekker zwemmen, fietsen of wandelen. Daarmee houd je je lichaam sterk en soepel. Maar denk altijd aan je lichaamshouding.

Bij elke stap vang je rug de klappen op van de trillingen. Het dragen van de juiste schoenen maken het verschil. Door schoenen met inleg zolen te dragen kan al een verschil zijn. Maar sportschoenen of sneakers met demping zoals Nike met ‘Air’ maken echt HET verschil. De trillingen worden namelijk door de Air opgevangen, waardoor je rug weinig klappen opvangt bij wandelen of hardlopen.