In onze moderne samenleving zijn seksgerelateerde onderwerpen makkelijk bespreekbaar geworden. Geen wonder dat mannen en vrouwen veelvuldig op zoek gaan naar libido verhogend voedsel, om zo de spanning en sfeer net dat extra beetje te geven op die romantische avond samen. De beweringen rondom dit onderwerp lopen sterk uiteen en de correcte wetenschappelijke onderbouwingen die wij je gaan presenteren zijn anders dan je misschien verwacht! Dat neemt niet weg, dat er over libido verhogend voedsel veel goede informatie te vinden is, welke wij graag met je delen. Zo weten jij en je partner straks precies wat je eraan hebt.

Sfeer is belangrijk

Leven is genieten

goodfood-libido-verhogendVoordat we ingaan op de feitjes rondom libido verhogend voedsel, kijken we eerst naar het dagelijkse leven van jou en je partner. Gezond eten, regelmatig sporten, stress voorkomen en met deze elementen een goede balans creëren is een belangrijke stap. Dit maakt jullie gelukkig. Een happy couple geniet dan ook veel meer van de intieme momenten samen.

Je kunt met je partner actie ondernemen om de spanning te verhogen en zo extra te genieten. Een heerlijk glaasje rode wijn, romantisch diner bij kaarslicht of zwoele muziek, het is maar net wat jullie beiden fijn vinden.

Libido verhogend voedsel

Het effect van voedsel op libido

Je hebt vast artikelen gelezen rondom libido verhogend voedsel, waarin de claim wordt gelegd dat enorm veel producten je libido verhogen. Je eet wat oesters of chocolade, je testosteron schiet door het dak en je avond is een succes. Het klinkt vaak te mooi om waar te zijn en dat is het eigenlijk ook. Die fijne avond na het eten van al dat lekkernij is te danken aan de prachtige chemie die jullie samen hebben. Mooi toch!

De volgende stoffen hebben een invloed op je testosteronspiegel, en daarmee eventueel het libido:

Zink;
Magnesium;
Vitamine D;
DHEA.

Maar let op!
Enkel bij een tekort aan deze stoffen in het lichaam is er de mogelijkheid dat inname het libido verbeterd. Daarbij is de dosering van die stoffen een tweede aspect waar rekening mee gehouden moet worden. Daarnaast heeft een dieet dat te laag is in vetinname een negatieve invloed op de testosteronspiegel en daarmee het libido. Overal geldt dus: wanneer er sprake is van een tekort.

Wanneer dit bij jou het geval is kun je jezelf helpen met producten die deze stoffen bevatten, bijvoorbeeld:

Zalm, makreel en avocado, wanneer sprake is van een te lage vetinname;
Bruine rijst, waarbij de hoeveelheid magnesium per 100gram significant is en helpt bij een zwaar tekort;
Oesters en biefstuk, welke bijdragen aan voldoende zinkinname waarmee het testosteron verhoogt.

Wanneer je lichaam het tekort heeft ingelopen stopt hiermee ook het effect van dergelijke voedselinname op het niveau van je libido, in tegenstelling tot wat graag geclaimd wordt.

Het Placebo effect

De beweringen dat de meest uiteenlopende producten als chocolade, havermout en bananen hebben bijgedragen aan een heerlijke sekservaring berusten op het zogeheten Placebo effect. Dit doet zich voor wanneer iemand zich psychologisch ervan overtuigd dat het product werkt, zonder dat het product enig wetenschappelijke onderbouwing heeft in bevordering van het libido. Hierin doet de psychologische ontwikkeling dus het werk voor het lichaam. Fijn om te weten, want dit betekend dus dat er enorm veel mogelijke invloeden zijn op een bevordering van je seksleven, wat niet alleen eten hoeft te zijn.

Conclusie bij libido verhogend voedsel

“It’s absolutely unfair for women to say that guys only want one thing: SEX. We also want food.” – Jarod Kintz

Geniet van het leven en de heerlijkheden die het te bieden heeft, zowel als het om eten gaat als om leuke dingen doen met je partner. Wat het libido verhogend voedsel betreft helpt een velerlei aan producten (stoffen) alleen bij een tekort aan inname. Het consumeren van onder andere de genoemde producten draagt bij aan het herstellen van je normale niveau. Eenmaal dit niveau bereikt, is het effect van de libido bevorderende stoffen nihil en resteert je te genieten van het placebo effect. Vergeet niet, chocolade is heerlijk en lekker koken draagt bij aan de sfeer. Blijf dus genieten, enjoy goodlife!

Meer seksgerelateerde artikelen

Bronvermelding

Bij de totstandkoming van dit artikel is gebruik gemaakt van onder andere de volgende wetenschappelijke bronnen, raadpleeg ze gerust voor meer informatie:
Examine: Your Unbiased Source on Nutrition
National Center for Biotechnology Information