Zowel bij amateurs als professionele sporters is spierpijn nauwelijks te voorkomen. Het ontstaat meestal bij het gebruik van spieren die je vrijwel alleen gebruikt bij intensieve inspanning. De meest voorkomende vorm van spierpijn na het sporten is de ‘verlate spierpijn’.

Dit komt door overbelasting (ofwel: kleine scheurtjes die in je spieren ontstaan). Je merkt het pas na een halve dag en je hebt er vervolgens enkele dagen last van. Na circa 2 dagen voel je de spierpijn het meest, maar het herstelproces is al in volle gang. IcePower Cold GelWanneer de scheurtjes in je spieren herstellen, worden tegelijkertijd nieuw spierweefsel aangemaakt. Hierdoor worden je spieren en dus je lichaam sterker!

Zorg er daarom voor dat je voortaan bij het sporten begint met een goede warming-up. Dit zorgt voor een snellere bloedsomloop, waardoor je spieren warm worden en beter voorbereid zijn op de intensieve inspanning. Bouw vervolgens je training ook rustig op. Loop niet te hard van stapel, want je spieren krijgen dan een te grote klap.

En als laatste, doe na je training een cooling down met behulp van rustige oefeningen. Dit brengt je bloedcirculatie tot rust waardoor je afvalstoffen beter worden afgevoerd. Hiermee verhoog je de kans op minder stijve/vermoeide spieren en spierpijn.

8 Tips tegen spierpijn

– Rust goed uit
– Geef je spieren de kans om te herstellen
– Neem een warme bad
– Vermijd koud en vochtige ruimtes
– Zit niet stil, gebruik lichte bewegingen zoals wandelen en fietsen
– Zwemmen is goed voor je spieren
– Maak gebruik van lichte stretch oefeningen
– Bevorder je bloedsomloop door lichte massage

Vaak wil je van de pijn af zijn of de herstel van je spierpijn versnellen op natuurlijke basis. Dat kan met IcePower Cold Gel. Het is een verfrissende gel en bevat alleen natuurlijke stoffen. Dit verlicht de pijn, helpt de spieren te ontspannen, versoepelt en verwarmt je spieren en zorgt voor betere doorbloeding en stimuleert een snel herstel.

Zorg goed voor je spieren, enjoy Goodlife!