maak-kennis-met-de-koning-van-de-vintage-horloges
maak-kennis-met-de-koning-van-de-vintage-horloges

Maak kennis met de koning van de vintage horloges

Het kan zijn dat je hem wel eens voorbij hebt zien komen op je Instagram feed… Jasper Lijfering, de koning van de vintage horloges. Als baas van zijn bedrijf genaamd Amsterdam Vintage Watches, zit hij helemaal in de wereld van de exclusieve horloges en kloppen bekende personen als Ellen DeGeneres zelfs bij hem aan.

De wereld van vintage horloges

De kleine Jasper ambieerde, zoals vele jonge jongens, een carrière als profvoetballer. Maar toen op zijn 15e bleek dat dit hem niet ging worden, moest hij op zoek naar wat anders. Zijn vader was goudsmid en juwelier waardoor Jasper al gauw kennismaakte met de sieraden en horlogewereld. Uiteindelijk neemt Jasper de zaak van zijn ouders over en heeft hij een unieke horlogecollectie beschikbaar. Het meest exclusieve exemplaar, de heilige graal, in zijn collectie is het horloge dat hij ooit hoopte te kunnen bemachtigen, maar eigenlijk net buiten zijn bereik lag. Het is de Rolex Milgauss in mint condition uit 1958 met een prijskaartje van 500.000 euro.

Mannen en vintage horloges

Het horloge dat je draagt vertelt iets over wie je bent, je stijl en je esthetiek. Net als met je outfit maak je ook met je horloge een bepaalde indruk. Het is dan ook belangrijk dat je een exemplaar vindt die past bij veel van je outfits. Zowel zakelijk als casual wil je hem kunnen dragen.

Het verhaal erachter

Volgens Jasper krijgt een horloge waarde door het verhaal en de emotie erachter. Het horloge vind je mooi, maar je gaat voor een kunstenaar of het verhaal erachter. En volgens Jasper moet dit verhaal dan ook verteld worden. Bij Amsterdam Vintage Watches wil Jasper laten zien wat hij met zijn team voor elkaar krijgt en daarmee mensen enthousiast maken.

Tijd is geld

Dat Jasper Lijfering een echte vintage horloge koning is, kunnen we ook aanschouwen in zijn eigen Videoland serie. Hierin geeft hij een oprecht kijkje in de wereld van horlogerie. Het is geen luxe uitgebouwd reclamespotje maar juist een objectief verhaal. Ook de keerzijde, de pijn en het verdriet komen aan bod. Jasper zelf omschrijft de documentaire als een ode aan de ontwikkelingsperiode die ze hebben doorgemaakt, zakelijk én privé.

Laat je inspireren door de koning van de vintage horloges, enjoy goodlife!

Jasper Lijfering op BNR

Vind meer horloge nieuws op het lifestyle voor mannen platform mensgoodlife.